Storhusholdningsmarkedet (SHH)

Rapporten inneholder statistikk for innkjøp per varegruppe i volum og verdi, trender siste fem år, samt prognoser for inneværende og påfølgende år.

«Storhusholdningsmarkedet» er en oversiktsrapport som gir god markedsforståelse for utviklingen totalt innen alle vareområder og varegrupper, trender, aktører og distribusjon.

Bransjen: Storhusholding- HORECA
Rapporten inneholder også informasjoner om utviklingen i de forskjellige delene av bransjen som hoteller, restauranter, kafeer, barer, kantiner og cateringbedrifter samt institusjoner (helse, asylmottak, forsvar, skoler, fengsel), og sammenhengen mellom vare og bransjeutviklingen.

  • Rapporten om Storhusholdningsmarkedet (Shh) – HORECA utgis årlig og selges primært som abonnements produkt, men kan også kjøpes som et engangsprodukt.
  • Leverandører som deler sitt tallmateriale med oss har spesialpris på rapportene. Dette gjelder også de leverandørene som leverer sine varer via grossist.
  • Rapporten gir en komplett oversikt over alt som kjøpes inn i Storhusholdningsmarkedet.
  • Fakta tallene samles inn fra både grossistene og direkteleverandørene.

Storhusholdningsrapporten består av 11 delrapporter: 

1. SHH Alle varegrupper, beskrivelse av varesegmentene, bransjeutvikling, trendene i bransjen, sammenheng mellom innkjøp og omsetning i salgskanalene.
2. SHH Drikkevarer
3. SHH Kjøtt, rødt og hvitt
4. SHH Frukt, grønnsaker og poteter
5. SHH Fisk og skalldyr
6. SHH Bakervarer
7. SHH Faste meierivarer, eggprodukter, iskrem og desserter
8. SHH Tørrvarer
9. SHH Ferdigretter og pizza
10. SHH Kioskvarer og nonfood
11. SHH Register over leverandører og aktører i Storhusholdningsmarkedet

 Delrapporter kan bestilles enkeltvis.

Rapporten gir informasjoner om innkjøpsverdien i kroner til Storhusholdningsmarkedet, – fordelt på 172 varegrupper. De fleste av varegruppene er også spesifisert med innkjøpsvolum.

Hver delrapport inneholder:

  • Totale innkjøp for varesegmentet
  • Fordeling på salgskanaler Serverings-Kantine/Catering-Institusjons-markedet
  • Fordeling på distribusjon, direkte og grossistdistribusjon
  • Distribusjonsfordeling, Serverings-Kantine/Catering-Institusjons-markedet
  • Tabeller for utvikling for hver varegruppe
  • Trender og grafisk fremstilling av utviklingen per varegruppe med kommentarer
  • Navn på leverandører

Formater:
Rapporten utgis elektronisk på PDF filer. Andre formater kan leveres på forespørsel.


Vi lager også spesialtilpassede rapporter for dine varegrupper på forespørsel.

storhusholding

Servicehandelsmarkedet (KBS) kiosker og bensinstasjoner.

Rapporten inneholder statistikk for innkjøp per varegruppe i volum og verdi, trender siste fem år, samt prognoser for inneværende og påfølgende år.

«Servicehandelsmarkedet» er en oversiktsrapport som gir god markedsforståelse for utviklingen totalt innen alle vareområder og varegrupper, trender, aktører og distribusjon.

Bransjen: Kiosker og Bensinstasjoner (KBS)

  • Rapporten om Servicehandelsmarkedet – KBS utgis årlig og selges primært som abonnements produkt, men kan også kjøpes som et engangsprodukt.
  • Leverandører som deler sitt tallmateriale med oss har spesialpris på rapportene. Dette gjelder også de leverandørene som leverer sine varer via grossist.
  • Rapporten gir en komplett oversikt over alt som kjøpes inn i Servicehandelsmarkedet.
  • Fakta tallene samles inn fra både grossistene og direkteleverandørene.

Servicehandelsrapporten består av 11 delrapporter: 

1. KBS Alle varegrupper, beskrivelse av varesegmentene med utvikling og trender, bransjeutvikling, trendene i bransjen, oversikt over kioskkjedene, bensinstasjonskjedene.
2. KBS Drikkevarer
3. KBS Kjøtt, rødt og hvitt
4. KBS Frukt, grønnsaker og poteter
5. KBS Fisk og skalldyr
6. KBS Bakervarer
7. KBS Faste meierivarer, eggprodukter, iskrem og desserter
8. KBS Tørrvarer
9. KBS Ferdigretter og pizza
10. KBS Kioskvarer og nonfood
11. KBS Register over leverandører og aktører i servicehandelsmarkedet

 Delrapporter kan bestilles enkeltvis.

Rapporten gir informasjoner om innkjøpsverdien i kroner til Servicehandelsmarkedet, – fordelt på 172 varegrupper. De fleste av varegruppene er også spesifisert med innkjøpsvolum.

Hver delrapport inneholder:

  • Totale innkjøp for varesegmentet
  • Distribusjonsfordeling, direkte og grossistdistribusjon
  • Tabeller for utvikling for hver varegruppe
  • Trender og grafisk fremstilling av utviklingen per varegruppe med kommentarer
  • Navn på leverandører

Formater:
Rapporten utgis elektronisk på PDF filer. Andre formater kan leveres på forespørsel.

Vi lager også spesialtilpassede rapporter for dine varegrupper på forespørsel.

servicehandelsmarkedet

God informasjon og markedsforståelse bidrar til redusert usikkerhet i beslutningsprosessene