Servicehandelsrapporten inneholder informasjoner om det totale innkjøpet av varer i Servicehandelsmarkedet (KBS). Markedsstørrelser i verdi og eventuelt volum per vareområder og varegrupper, samt informasjon om distribusjon, tendenser og større leverandører. I 2023 var det mat og drikke som hadde best utvikling. Kioskvarer går tilbake. Servicehandelsrapporten inneholder informasjoner om det totale innkjøpet av varer i Servicehandelsmarkedet (KBS). Markedsstørrelser i verdi og …
Ny rapport: Storhusholdningsmarkedet 2024 2025
Storhusholdningskanalen hadde god vekst i 2023. Volumene overstiger 2019 nivået– altså før pandemien. Det er spesielt god utvikling for kjøtt og bakervarer. Rapporten inneholder prognoser for 2024 og 2025 og vi håper dette kan være en hjelp i strategi og budsjetteringsarbeidet. «Storhusholdningsmarkedet» er den eneste rapporten som gir oversikt over hele markedet innen storhusholdning.
Ny fisk og skalldyrrapport – med prognoser for 2023 og 2024
OMSETNINGSVEKST I FISK OG SKALLDYRMARKEDET I 2022 Storhusholdningsmarkedet har en kraftig vekst etter gjenåpningen. Dagligvarehandelen taper noe av sitt volum. Sterk prisøkning preger markedet. Det er solid vekst i den samlede innkjøpsverdien, mens volumet har en mindre tilbakegang. God vekst er forventet i 2023. Dagligvarehandelen kjørrer sterke priskampanjer for å gjenvinne volum. Rapporten kan kjøpes i sin helhet, – eller …
NY BAKERVARERAPPORT ! – Med prognoser for 2021 og 2022
Endringer i Covid 19- året ! Rapporten viser volum/verdi, siste 4 år -fordelt på: Dagligvarehandelen-, bakeriutsalg- servicehandel- og storhusholdnings-markedet for ferske, fryste og langtidsholdbare bakervarer. Varegruppesammensetningen er endret i Covid 19 året. Omsetningen i storhusholdningsmarkedet har gått tilbake og dagligvarehandelen har hatt sterk vekst. – Mer hjemmebaking har også påvirket også markedet. Rapporten inneholder prognoser for 2021 og 2022 og …
Ny Kjøttvarerapport – Vekst for kylling !
Det er liten nedgang for rødt kjøtt i 2019. Storhusholdningsmarkedet har imidlertid vekst. Hvitt kjøtt øker og kompenserer mye for den beskjedene nedgangen for rødt kjøtt. Hvitt kjøtt har sterkest vekst Det er også vekst for ferdigmat og spekemat Nedgang for dagligvarehandelen – vekst i storhusholdningsmarkedet Se prognoser for utvikling pr. varegruppe for 2020 og 2021 Formatet er på papir …
Kjøttvarerapporter er her ! Det er vekst i innnkjøpet av kjøtt.
Det er liten nedgang for rødt kjøtt i 2018, men hvitt kjøtt øker og kompenserer for den beskjedene nedgangen for rødt kjøtt. Det er vekst i innkjøpet både for dagligvarehandelen og storhusholdningsmarkedet. Forbruket målt i innkjøpt kilo per capita øker > Hvitt kjøtt har sterkest vekst > Det er også vekst ferdigmat og spekemat > Merk at vår rapport også …